2008-08-15

Blandet fra Mongoliet

For dem der er traet af at laese er her for 5 yuan blandede billeder fra Mongoliet. Klik paa billederne for bedre kvalitet og for at se flere i samme serie. Der er over 600 billeder fra Mongoliet.




Close up af tørklaede paa Ovoo - for good luck.




Himmel og 'flad' horisont. Forestil dig to dage med dette.



Close up af sten i pandekage land.


Mit telt i haard vind midt i en stenørken.



Indgangen til en af flere huler. Denne havde 15.000 aar gamle hulemalerier. En anden var 1km dyb, spaende at udforske.



Mig efter udforskning af huler. Har jakke paa da der var ret koldt som man kom laengere og laengere ind.



Tilfaeldig klippeformation paa vej mod Bulgan. Bemaerk at dette er ikke nogen turist attraktion. Blot nogle klipper vi fandt. Det synes jeg er ret fantastisk.



Samme klippe med mig der producerer regnskyer over Danmark.


Lejr ved 'de tre konger' .. saadan døbte vi dem da de tre store klipper mindede om gravhøje.




Slette bjergkaede i baggrunden. Giver lidt en ide om hvor stor dimensioner man møder i Mongoliet. Bemaerk Yerik og hans mor Raquel paa vej over sletten.



Johan der bestiger selv de svaerest tilgaengelige tinder.


Forsøg paa at tage billed af solnedgang. Lykkedes ikke rigtig.


Hvilken vej skal jeg vaelge?


Verden er lille!


Tseren, vores chauffør, slapper af før besøget paa en frugt plantage.



Saftige mirabeller.

Mig før jeg spiste for mange mirabeller.



Gras paa en eng naer flod.



Basket ball i slummen.


Tserens morgenmad. De sørgelig kødrester. Faktisk blev halvdelen af dette haandfodret til ørnene. Der var ørne som var det duer paa Trafalger Square.



88 aarig stokdøv dame malker ko.


Rester af dyr som dette var at finde over alt. Alle byer, hele landet.



Mad cow.



Tankstation. Slangen ud gennem vinduet og pump løs.



Grøn slette ved solnedgang.



Jeg poserer som Lenin. Flere har sagt at jeg ligner ham.



Billeder fra et typisk supermarked.




Blomster ved Gobi ørkenen.

Indtørrede fodspor fra kameler, faar og geder.


Vores kameler slapper af efter en tur i klitterne.


Fast food telt (ger) omkring Gobi. Serverede de bedste Khuurshuurs i hele Mongoliet. Burde skrive til LP og faa dem paa kortet. Hemmeligheden var en almindelig kødkvaern som vore bedsteforaeldre havde.


Made (but not to last) in China.

Støvle ved vandhul i Gobi naer site hvor der er fundet dinosour aeg og knogler.


Oase midt i ingenting. Dyrkede agurker, tomater og løg.


Flere blomster i Gobi.


Mur ved tempel i Gobi.


Drage paa mur ved tempel i Gobi.

Ingen kommentarer: