2008-07-16

Terminal 2, Moskva

Saa kom jeg afsted, klokken er slaaet 16. juli 2008 og jeg befinder mig nu i en lufthavn i Moskva, terminal 2. Her er glohedt og fugtigt og lugten af cigaretroeg og kraftige parfumer giver mig lyst til at springer over de gule baand og smide mig paa graesplaenen udenfor. Well, faktisk roer det mig ikke saa meget. Det er dejligt at vaere paa farten. Det var som om, at da flyet lettede fra Kastrup at alle bekymringer og spoergsmaal forsvandt. Maaske fordi der ikke var andet tilbage at goere end at laene sig tilbage og vente paa den forsoeste dosis flymad.

8 timers ventetid i terminalen. Har brugt ret lang tid paa bare at vandre frem og tilbage i den hestesko formede terminal og lytte til folk og gaette deres nationalitet samt deres baggrund. Der er alt lige fra prostituerede russiske kvinder i alt for stramme jeans med bling bling paa roeven og horder af de sterotypiske kineserer med kameraene fulde af billeder af den lille havfrue til forretningsmaend og eventyrer hjemvendt fra motorcykel raes i den mongolske oerken. (ved ikke hvor meget af dette der har rod i virkeligheden).

Det tager 5:30 minutter at gaa fra gate 1 til 21.


Hvilken gate mon jeg bliver kaldt ud til?

Ingen kommentarer: