2008-06-21

Test af køkken


Trangia, originally uploaded by mblarsen.

Så kunne jeg ikke vente længere. Jeg kunne ikke lade Trangia køkkenet stå utestet hen i et sekundt længere.

Det er ualmindeligt nemt at få gang i sådan køkken, hvis man vel og mærket har noget ordentligt sprit. Jeg måtte nøjes med først cognac (40%) og senere gin (47,5%).

Cognacen var ikke nogen success. Det tog over 45 minutter at varme max en kvart liter vand til lidt over lunken - og så løb brænderen tom.

Det gik noget bedre med ginen. De 7,5% ekstra kunne få vandet til at sende synlige dampe. Spændende, spændende!

Jeg fik nuddler, og de var velsmagende, men ellers var det en ringe success. I hvert fald målt på celcius skalaen.

Jeg har efterfølgende prøvet med alm. hussprit hvilket forvandlede mit lunkne køkken til krematoriet fra helvede. It really really works.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jag följer med dig....:)

Stor Knus
Sophie