2008-07-17

Oyuna Guesthouse

Jeg er nu ankommet til det guest house jeg skal bo paa on and off indtil jeg flyver vest paa. Bevaertningen er opkaldt efter vaertinden Oyuna den ene part af et aeldre aegtepar, der sammen med sin mand Gan og med hjaelp fra diverse familiemedlemmer i sommerperioden har lavet deres hjem om til et lille hvilested i den ellers ret trist slum naer Gandan Monastery, det hellige center i Mongoliet.


Nedenfor ses street 5 hvorpaa gaestehuset ligger:


Og her bor jeg saa, bag doer nummer 4:


.. and the dorm room:


Taxi chauffoeren fra lufthavnen snoed mig aabenlyst, og han vidste ikke hvor min destination helt praecist laa. Men jeg var ligeglad (soo close) lige indtil at han var koert. Der gik det op for mig at jeg ikke havde noget info paa gaestehuset. Ikke andet for end blot at vade lidt rundt, men inden jeg havde gaaet 200m blev jeg stoppet af en aeldre dame (kom slaebende med vand hun lige havde hejst op fra et vandloeb; laes kloak), der godt kunne se at jeg var lidt lost. Havde ikke mange spor at give hende, indtil jeg kom i tanke om en SMS fra hostelworld (god service) jeg havde modtaget nogle dage forinden. Fluks greb hun sin mobil og ringede til gaestehuset og arrangerede, at jeg blev samlet op ved indgangen til klostret. Saadan en hjaelpsomhed er jeg nu sjaeldent stoedt paa i Koebenhavn. Hvilket overskud.

Nu er det vist tid til en ren t-shirt.

Ingen kommentarer: