2009-02-25

Ny lejlighed (igen) og Internet gennem et skab

Lige som da jeg skulle til at flytte ind i den nye lejlighed, det lyserøde hus, kom en nabo forbi med en invitation til at se et andet sted. Så lang historie (meget) kort så to jeg imod invitationen og er jeg flyttet ind i underetagen på et lille hus med have, og har nu sovet der hele tre dage (på min Indiske luksus madras).


(igen ingen billeder, måske flytter jeg igen. Når jeg har opholdt mig en måned et sted må det være rimligt at poste billeder uden falsk markedsførring)

Igår kom Subishu folkene (Internet) og skulle installere kabler. Kablerne blev trukket fra en pæl på vejen indtil huset. De to installtører havde ikke taget et bor med, og i stedet for at hente et, brugte de laaaang tid på at lede efter huller i huset hvor igennem de kunne trække ledningen. De fandt et, som jeg også kunne acceptere. Først ville trække ledningen igennem et hul i myggenette på et vindue i den anden ende af huset. Det andet hul var dækket af et overordentligt stort antikt træskab (daraj). Efter de fik ødelagt bagbeklædningen i skabet lykkedes det en af installtørene at få trukket 20 meter kabel igennem skabet. Hvorfor? Deres plan var at trække ledningen igennem skabet, ud over skabet, over to tre skabslåger og til loftet, ned til gulvet og derfra bore et hul i vægen indtil det andet rum hvor jeg skal bruge Internettet. Jeg troede ikke min egne øre da de forklarede deres plan. Faktisk forklarede de intet, jeg måtte hele tiden spørge dem hvad de havde gang i. Det var okay med mig at de borede hul i vægen for at komme ind til det andet rum. Men de havde glemt at de ikke havde noget bor med, doh. Så de fandt på en ny løsning hvor de trak ledningen gennem dørkarmen og hvortil de fortalte mig: Så skal du bare huske at du ikke må lukke døren. HVAD? Så sendte jeg dem hjem. Ingen Internet i denne omgang :)


Ingen kommentarer: