2009-02-19

Lyserødt hus og lyseblå værelser

Jeg er nu den stolte lejer af en toværelses lejlighed i Naya Bazar, Kathmandu. Flot ny lyserød bygning, baby blå indvendig :)


(billeder kommer senere)

En aften var jeg ude på en lille gåtur med Urmila (gumna jane) og så kom vi forbi denne ret farvestråelende bygning. Mit nuævrende hjem var blot tænkt som en midlertidig løsning, så det har hele tiden været i baghovedet at jeg skulle have mit eget. Så vi "bankede på døren" og fik fremvist nogle ret lækre lejligheder (efter nepalesisk standard). 

Et stort værelse med terrasse og et mindre værelse med store vinduer. Køkkenet er ikke installeret endnu, men kommer en af dagene. Toilettet er efter vesterlig standard med rigtigt toilet, bruser og (nogle gange) varmt vand.

Lejligheden er på 4. sal ud af 6. Let adgang til stor tag terasse med god udsigt over Naya Bazar og andre dele af Kathmandu. De andre beboerer virker meget flinke. Fortrinsvist studerende på længere videregående uddannelser.

Der er plads til motorcyklen i kælderen og i stueetagen er der planer om at åbne en restaurant. Måske jeg skal være partner og udfri min drøm og servere smækre lækre suppper :)

Ingen kommentarer: